RO E-Factura
Sistemul national de facturare electronica integrat cu solutiile Platphorma
Obligatoriu din 01.01.2024
Gratuit 30 de zile pentru testare!
Descarca Prezentare Tehnica

Solutia Platphorma

Pe langa integrarea nativa cu sistemul national de facturare electronica, obligatoriu de la inceputul anului 2024, modulul nostru de RO E-Factura dispune si de urmatoarele beneficii:

Incarcarea facturilor pe SPV se realizeaza cu un singur click!
100% in conformitate cu prevederile legale
Aistenta robotizata si cautare elastica la alegerea codurilor NC8 si CPV
Vizualizarea facturilor emise si exportate deja in functie de tipul lor (B2B sau B2G)
Retinerea tipului de partener dupa prima setare
Identificarea si corectarea erorilor in mod automat
Exportul ca si "calup" al facturilor emise
Importul automat al facturilor primite din SPV
Trimiterea facturilor prin CLOUD in cazul defectarii server-ului ANAF

Ce este RO E-Factura?

Proiectul „E-factura este un sistem obligatoriu de facturare electronica“ demarat in luna martie 2020 de catre Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in vederea eficientizarii colectarii impozitelor și taxelor, vizand in principal imbunatatirea si consolidarea gradului de colectare a TVA și prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.
Decizia de dezvoltare a proiectului de facturare electronica în Romania a fost luata după analizarea modului în care Italia a aplicat facturarea electronica generalizata atat pe relațtia Business to Government (B2G), cat si pe relatia Business to Business (B2B) si presupune etape de proces care sa permita comensurarea efectelor asupra mediului economic si gestionarea eficienta a datelor receptionate.
Asa cum au fost prezentate pana acum lucrurile, sistemul romanesc este dezvoltat intern de catre institutiile statului si se pare ca va avea o functionalitate de tip “autostrada” si anume, orice factura emisa trebuie sa ajunga si in e-Factura, nu doar la client.

De cand si ce se urmareste prin RO E-Factura?

Inregistrarea in Registrul e-Factura va fi obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru toate toate tranzactiile efectuate intre persoanele impozabile stabilite pe teritoriul Romaniei.
Se urmareste colectare mai buna a taxelor (indeosebi TVA), digitalizarea intregului proces pentru companii (cat si pentru stat) si mai putina birocratie, mai putina hartie.

Important de stiut

Standardul transmis de autoritati trebuie respectat intocmai, fisierul XML creat cu ajutorul programului Platphorma are mentionat discounturi, TVA la incasare, taxare inversa, etc.
Autorizarea SPV se face direct din program cu ajutorul certificatului digital al antreprenorului sau al contabilului firmei si este valabila 90 de zile.
Completarea datelor furnizorilor si clientiilor este foarte importanta (sector,judet si localitate). Acest proces este automatizat si asistat de catre robotul nostru R.Daneel
Trebuie specificate unitatile de masura si sunt impuse anumite codari la produse (coduri NC8 si CPV)

Cateva dintre AVANTAJE

Toate facturile ajung la client si nu mai exista riscul de pierdere
Rapiditatea schimbului de informatii intre client/furnizor
Reduce timpul de adaugare a facturilor primite
Gestionarea usoara a documentelor
Reducerea costurilor administrative ale companiilor
Reduce riscul erorilor umane

Cum se implementeaza?

Achizitia modului
Printr-un simplu e-mail sau telefon se emite o factura proforma, iar dupa efectuarea platii se activeaza automat in maxim 24 de ore
Activare si configurare
Se actualizeaza obisnuit programul si se autentifica semnatura digitala a antreprenorului sau al contabilului firmei direct in programul Platphorma
Instructiuni de folosire
Regasiti documentatia necesara pe website-ul nostru sau daca mai exista neclaritati, un reprezentat Platphorma o sa va raspunda la toate intrebarile
Platphorma SQL
De peste 30 de ani in domeniul dezvoltarii celor mai performante sisteme de gestiune si contabilitate!
@ Copyright 2023 Soft Agency S.R.L. Toate drepturile rezervate.