Modul SAF-T
Declaratia SAF-T sau Standard Audit File or Tax
Obligatoriu din 2023 pentru contribuabilii mari si mijlocii
Incearca gratuit 30 de zile!
Descarca Prezentare Tehnica

Solutia Platphorma

Platphorma a alocat o echipa interna de consultanti business și software pentru pregatirea aplicației în vederea generarii Declarației D406, fisierul SAF-T. Consultantii Platphorma SQL lucreaza cu partenerii nostri de la companiile de contabilitate ce utilizeaza solutiile noastre software pentru a furniza servicii specializate clientilor. In pregatirea aplicatiei ERP avem în vedere urmatoarele activități cheie:

Identificarea informatiilor cerute de raportarea SAF-T și a fluxurilor ERP în care se regasesc aceste informatii
100% in conformitate cu prevederile legale
Aistenta robotizata si cautare elastica la alegerea codurilor NC8 si CPV
Analiza celor +250 de campuri de informatii obligatorie, din contabilitate, referitoare la tranzactiile cu furnizorii, cu clientii, postarile contabile, stocurile, activele – din cadrul Declaratiei D406.
Identificarea cerintelor de raportare si a modurilor în care trebuie realizata.
Identificarea si corectarea erorilor in mod automat
Lucram impreuna cu clientii nostri la identificarea seturilor de date ce vor fi extrase din contabilitate in conformitate cu cerintele legislative din Romania pentru depunerea declaratiei.

Ce este D406 SAF-T?

Declaratia 406, denumita si SAF-T, este o declaratie relativ noua prin care vor fi furnizate catre ANAF aprope toate datele contabile. Este o declaratie foarte mare in baza careia se vor face ( sau nu ) controale amanuntite.
In acest moment ea cuprinde 16 sectiuni, unele din ele se declara periodic (lunar sau trimestrial), altele anual si altele doar la cerere.
Datele necesare declararii sunt luate din sistemul contabil, dar trebuie amortizate cu nomenclatoarele furnizate de catre ANAF si aduse la structura ceruta. Foarte multe date sunt obligatorii de aceea e important sa se aloce suficient timp pentru operare.

Cine depundeD406 SAF-T?

Obligatia de transmitere a fisierului standard de control fiscal prin intermediul Declaratiei informative D406 devine efectiva pentru fiecare categorie de contribuabili, astfel:
- Pentru marii contribuabili – de la data de 01 iulie 2022
- Pentru contribuabilii mijlocii – de la 01 ianuarie 2023
- Pentru contribuabilii mici – de la 01 ianuarie 2025

Ce informatii sunt transmise prin intermediul SAF-T?

Antet – informatii generale despre fisier, numele software-ului care l-a generat, numele companiei care a depus SAF-T.
Fisierele Master – această secțiune conține subsectiuni pentru mai multe informații, precum: - Conturi contabile/Registrul Jurnal
- Clienti (date de identificare, contul analitic, soldul initial si final debitor/creditor);
- Furnizori (date de identificare, contul analitic, soldul initial si final debitor/creditor);
- Tabela taxe (informatii specifice despre taxe);
- Tabela unitătilor de masura;
- Tabel tipuri de analiza (informatii cu privire la structura centrelor de cost a contribuabilului);
- Tabela tipuri de miscări;
- Produse;
- Stocuri;
- Proprietari (detalii referitoare la proprietarii stocurilor);
- Înregistrari contabile – Registrul Jurnal – informatii referitoare la înregistrarile contabile, la nivel de tranzactie, incluzand conturile contabile analitice.
Documente sursa – informatii despre documentele sursa precum: - Facturi de vanzare;
- Facturi de achizitie;
- Plati;
- Miscari de bunuri;
- Tranzactii cu active.

Cateva dintre AVANTAJE

Reducerea costului conformării pentru contribuabili
Schimb electronic de date contabile, în format standard și securizat în interacțiunea cu administrația fiscală
Facilitarea comunicării dintre administrația fiscală și companii cu privire la conținutul de date al sistemelor IT în scopuri fiscale
Diminuarea timpului petrecut la sediul unui contribuabil în vederea realizării unei inspecții fiscale
Simplificarea unor declarații, precompletarea și chiar eliminarea unora, întrucât ANAF va avea un set semnificativ de date din sistemul financiar-contabil
Îmbunătățirea abilităților și competențelor de utilizare a datelor și efectuarea de analize de risc comparative

Cum se implementeaza?

Achizitia modului
Printr-un simplu e-mail sau telefon se emite o factura proforma, iar dupa efectuarea platii se activeaza automat in maxim 24 de ore
Activare si configurare
Deoarece aceasta declaratie necesita un volum foarte mare de date sa fie in conformitate cu structura furnizata de ANAF, echipa noastra preia baza dumneavoastra de date si cu ajutorul robotului nostru R.Daneel o prelucreaza pentru a scuti cat mai mult din munca manuala.
Instructiuni de folosire
Regasiti documentatia necesara pe website-ul nostru sau daca mai exista neclaritati, un reprezentat Platphorma o sa va raspunda la toate intrebarile
Platphorma SQL
De peste 30 de ani in domeniul dezvoltarii celor mai performante sisteme de gestiune si contabilitate!
@ Copyright 2023 Soft Agency S.R.L. Toate drepturile rezervate.